


Cel mai puterni off-roader din lume debuteaza la Genev: BRABUS GV12 S biturbo



Este vorba despre cel mai mare dezastru petrolier consumat vreodata in larg. Platforma Piper Alpha a fost, candva, unica producatoare uriasa de petrol, cu o extractie zilnica estimata la 40 milioane litri. Pe 6 iulie 1988, ca parte a operatiunilor de mentenanta, tehnicienii au scos si au verificat valvele de siguranta, esentiale in prevenirea acumularii periculoase de gaz lichid. 100 astfel de valve identice au fost verificate. Din nefericire, tehnicienii au comis o eroare si au uitat sa inlocuiasca una dintre ele, care necesita aceasta interventie. La ora 22.00, in aceeasi noapte, un tehnician a incercat sa activeze pompele de gaz lichid si cel mai costisitor accident petrecut vreodata la bordul unei platforme petroliere a fost initiat. In doua ore de la acest moment, platforma, inalta de 90 metri, era in intregime acoperita de flacari. In cele din urma, s-a prabusit, provocand moartea a 167 de muncitori si pagube materiale in valoare de 3.4 miliarde dolari.
Naveta spatiala Challenger a fost distrusa la exact 73 de secunde dupa decolare, in 28 ianuarie 1986, din cauza unei garnituri defecte. Aceasta nu a reusit sa sigileze perfect imbinarea a doua module, permitand gazului presurizat sa rasufle in afara rachetei. Eroarea a condus la eliberarea hidrogenului lichind dintr-un rezervor extern, ceea ce a produs e explozie masiva. Costurile inlocuirii aeronavei au fost de 2 miliarde de dolari in 1986, echivalentul a 4.5 miliarde dolari de astazi. De asemenea, costurile investigatiei, ale corectarii problemelor si inlocuirii echipamentelor pierdute au fost de 450 milioane dolari intre 1986 si 1987, aproximativ un miliard de dolari din zilele noastre.
Pe 13 noiembrie 2002, barja de petrol Prestige transporta 77.000 tone de petrol in apropiere de Galicia, Spania, cand unul dintre cele 12 rezervoare de la bordul sau s-a aprins, in timpul unei furtuni. Temandu-se ca nava s-ar putea scufunda, capitanul a solicitat ajutorul echipei de salvare a pazei de coasta spaniole, asteptandu-se ca aceasta sa adaposteasca vasul in port. In ciua eforturilor capitanului, presiunile autoritatilor locale l-au fortat pe acesta sa indeparteze Prestige de coasta. A incercat apoi sa obtina ajutorul autoritatilor franceze si portugheze, dar si acestea au ordonat indepartarea vasului de tarmurile lor. In cele din urma, furtuna a rupt barja in doua, ducand la deversarea a peste 70 milioane litri de petrol in mare. Operatiunile de curatare s-au ridicat la valoarea de 12 miliarde de dolari.