02.12.2008

Cristiano Ronaldo: "Stiam ca o sa castig Balonul de Aur!"

Cristiano Ronaldo a fost anuntat ca fiind castigatorul Balonului de Aur in 2008, ca urmare a votului unui juriu international de jurnalisti reunit de publicatia France Football.
Ronaldo, care ii succede brazilianului Kaka, a obtinut 446 de puncte si i-a devansat la diferenta mare de puncte pe argentinianul de la Barcelona, Lionel Messi (281) si pe spanioul de la Liverpool, Fernando Torres (179)

Cristiano Ronaldo a devenit al treilea fotbalist portughez castigator al Balonului de Aur, dupa Eusebio (1965) si Luis Figo (2000). De asemenea, el este al patrulea laureat de la Manchester United, dupa scotianul Denis Law in 1964, englezul Bobby Charlton in 1966 si irlandezul George Best in 1968.

Balonul de Aur recompenseaza astfel un an 2008 extraordinar pentru Cristiano Ronaldo. Castigator al Ligii Campionilor si campion al Angliei cu Manchester United, portughezul in varsta de 23 de ani a fost desemnat so golgheterul campionatului engelz (31 de goluri) si al LC (8 goluri).

Format la Sporting Lisabona si achizionat de Manchester United in 2003, cand avea 18 ani, Ronaldo a devenit in cinci sezoane vedeta campionatului Angliei. El are contract cu gruparea din Manchester pana in 2012.

"Sa castigi acest premiu la doar 23 de ani este incredibil, pentru ca mi-am inceput cariera doar acum cativa ani. Este fantastic pentru ca erau si alte nume mari in cursa anul acesta cum ar fi Messi, Torres sau chiar Xavi. Toti acesti jucatori puteau sa castige dar oricum, sunt bucuros ca eu l-am luat", a spus Cristiano Ronaldo.
"Trebuie sa multumesc tuturor coechipierilor mei care m-au ajutat sa devin cel mai bun. Nu m-am temut daca voi castiga sau nu pentru ca am fost intotdeauna constient ca am avut un sezon foarte bun. Este una din cele mai fericite zile din viata mea. Cei care ma cunosc sau au stat pe langa mine stiu ca acesta e un vis implinit pentru mine. Dar maine dimineata, la antrenament, voi fi acelasi om ca intotdeauna", a mai spus Cristiano Ronaldo. 

Clasamentul Balonului de Aur 2008: 
  1. Cristiano Ronaldo (Portugalia) 446 puncte
  2. Lionel Messi (Argentina) 281
  3. Fernando Torres (Spania) 179
  4. Iker Casillas (Spania) 133
  5. Xavi (Spania) 97
  6. Andrei Arsavin (Rusia) 64
  7. David Villa (Spania) 55
  8. Kaka (Brazilia) 31
  9. Zlatan Ibrahimovici (Suedia) 30
  10. Steven Gerrard (Anglia)
  11. Marcos Senna (Spania) 16
  12. Emmanuel Adebayor (Togo) 12
  13. Wayne Rooney (Anglia) 11
  14. Sergio Aguero (Argentina) 10
  15. Frank Lampard (Anglia) 8
  16. Franck Ribery (Franta) 7
  17. Samuel Eto'o (Camerun) 6
  18. Gianluigi Buffon (Italia) 5
  19. Michael Ballack (Germania) 4
  20. Cesc Fabregas (Spania) 4
  21. Didier Drogba (Coasta de Fildes) 3
  22. Sergio Ramos (Spania) 3
  23. Nemanja Vidici (Serbia) 3
  24. Edwin Van der Sar (Olanda) 2
  25. Ruud Van Nistelrooy (Olanda) 2.

Niciun comentariu: